АСТАНА ҚАЛАСЫ ӘКІМДІГІ БІЛІМ БАСҚАРМАСЫНЫҢ «№2 ПСИХОЛОГИЯЛЫҚ-ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ТҮЗЕУ КАБИНЕТІ» КММ

Даму нормалары

Мекенжайы:

Жұмыс уақыты:

09.00 - 18.00 дейін, дүйсенбі - жұма

Телефон:

+7 (7172) 34 61 57

E-mail:

kppk2_astana@mail.ru

Instagram:

kppk2_astana

Бір жасқа дейінгі БАЛАНЫҢ ҚАЛЫПТЫ ДАМУ КӨРСЕТКІШТЕРІ

ЖАСЫ

Бір жасқа дейінгі БАЛАНЫҢ ҚАЛЫПТЫ ДАМУ КӨРСЕТКІШТЕРІ

  • Ему және ұстау рефлекстері анық байқалады,
  • Бұлшықеттерінің гипертонусы төмендейді
  • Бірнеше минут басын ұстап тұруы мүмкін
  • а», «е» «ұқсас дыбыстары пайда болады.

  • Басын жан-жағына бұруға үйренеді
  • Бұл қимылды денесін тік тұстағанда тек бірнеше минуттар ғана жасай алады.
  • Қысқаша гуілдей бастайды
  • Алғашқы күлкі, көзқарасы тұрақтана бастайды.

  • Ойыншықтарға қолымен тартыла бастайды.
  • Басын ұзақ уақыт жақсы ұстайды.
  • Гуілдеуі жиі және ұзақ бола түседі.
  • Оған деген эмоционалды қарым-қатынасқа жауап ретінде күледі.

  • Қимыл-қозғалыстары мақсатқа бағытталған бола бастайды, қолына ойыншықтар алуы мүмкін.
  • Өз қолында тұрған ойыншыққа деген қызығушылығы ояна бастайды, оған ұзақ қарайды.
  • Етбетімен жатып шынтағын тіреп, кеудесін көтереді
  •  «б», «п», «м» сияқты түрлі дауыссыз дыбыстар пайда бола бастайды.
  • Гуілдеуінде түрлі екпіндері пайда бола бастайды.  
  • Жақындарымен қарым-қатынаста қатты қуанады және күледі.

  • Шалқасынан етбетіне аунайды, ойыншықтарға қарай тартылады.
  • Қолтығынан ұстап демесе жақсы тұрады және аяғын нық басады.
  • «та», «агу» сияқты өзінің алғашқы буындарын айта бастайды
  • Басқа да балаларға қызығушылық танытас бастайды, олардың келгеніне қуанады.

  • Шалқасынан етбетіне белсенді аунап және қайтадан шалқасымен жатады, ойыншықтарды бір қолынан екінші қолына аустыра алады.
  • Етбетімен жатып, көкірегін көтеріп тек алақанына ғана сүйенеді.
  • Отыра бастайды.
  •  «ба-ба-ба», «да-да-да-да» сияқты түрлі дауыс күшімен гуілдей бастайды.
  •      Қолға алуды қалайтынын түсіндіреді. 

  • Арқасмен жатып өз аяқтарымен ойнайды. Оны жоғары көтеріп, тіпті аузына салуы мүмкін.
  • Қосымша көмексіз арқасын тік ұстап, жақсы отырады. 
  • Өзінің дағдыларын жетілдіре отырып «ба», «на», «ма» сияқты түрлі буындарды анық айта бастайды.
  • Таныс емес адамдарға қызығушылық таныта бастайды, өзіне зейін аударғанын қалайды, әсіресе анасынан. 

  • Ойыншықты екі қолымен бір уақытта алуы мүмкін.
  • Ішімен еңбектейді немесе бақаша қозғалады
  • Өзі отырады, керуеттен ұстанып өзі тұра алады.
  • Өзінің дағлыоарын белсенді жетілдіре отырып, «ба», «на», «ма» сияқты түрлі буындарды анық айта алады.
  • Қызығушылықпен балаларды бақылайды, олармен қарым-қатынасқа түседі.

  • Заттарды ересек адам ктеру үшін әдейі лақтырады.
  • Төрт тағандап тұрып жан-жағына тербеледі.
  • Қолдан ұстанып тұрады.
  • «ма-ма», «па-па буындарын айтады.
  • Ересектердің және басқа балалардың іс-қмыл, тәртібін қайталайды.

  • Көруді бақылайтын ойыққа саусағын салады.
  • Ойыншықтарды саусақтарымен ұстайды.
  • Төрт тағандап еңбектей бастайды.
  • Бір қолымен ұстанып алғашқы қадамын жасайды.
  • Алғашқы сөздерін түсініп айта бастайды.
  • Балалармен ойнайды, өзінің эмоцияларын білдіреді – қуаныш, қорқыныш, көңіл толмаушылық.

  • Керуеттен ойыншықтарын лақытырады.
  • Тірексіз тұрады.
  • Тіректен тірекке қарай алғашқы өзбетінше қадамдарын (1-2)  жасайды. 
  •  «ав-ав», «ляля» сияқты жаңа сөздері пайда бола бастайды.
  • Балалардың келгеніне қуанад, оларға қол бұлғайды, олармен ойнайды.

  • 30-40 минут ойыншықтармен ойнай алады.
  • Бөлме ішінде жиһаздарға сүйеніп немесе өзбетінше жүреді.
  • Сөздік қоры 5-тен 12 сөзге дейін құрайды.
  • Одан сұраса құшақтауы мүмкін, жақсы көреді және жеңіл нұсқауларды дұрыс орындай алуы мүмкін, мақтасаң қуанады.

Екі жасқа дейінгі БАЛАНЫҢ ҚАЛЫПТЫ ДАМУ КӨРСЕТКІШТЕРІ

ӘЛЕУМЕТТІК-ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ДАМУЫ

  • Қажет болған жағдайда ересектердің көмегіне жүгінеді, өзіне деген зеінді қажет етеді және оны сақтап қалуға тырысады.
  • Өзара әрекетке түседі, күтеді, көмектесуге тырысады.
  • Мақсатына жеткенде мақтаныш сезімі кернеп, қозу, мақтану, қызғаныш, ашу эмоцияларын көрсете бастайды.
  • Құрдастарының арасында рахаттанады.
  • Ерік-жігері дамиды.
  • Ересектің қарауымен жалғыз өзі ойнауы мүмкін.

ЖАЛПЫ МОТОРИКА, ҚОЛДЫҢ МОТОРИКАСЫ

  • Сенімді жүреді.
  • Еденде жатқан затты алу үшін еңкейеді.
  • Тоқтайды, жан-жағына және артына қарай жүреді, доп лақтырады.
  • Қысқа уақыт қана бір аяғында тұра алады.
  • Жеңіл көмек көрсетіп, демесең баспалдақпен төмен түседі, өзбетінше жоғары көтеріледі, бір орында секіреді, үшдөңгелекті велосипедтті айдайды.
  • Екі затты бір қолында ұстап тұрады.
  • Қаламмен сызады, кітаптың беттерін парақтайды.
  • 2-ден 6-ға дейінгі кубиктерді бір-біріне қарсы қояды..

КӨРУ-ҚОЗҒАЛЫС ТЕПЕ-ТЕҢДІГІ

  • Сызбалар және түсініксіз сызықтар сызады.
  • Кесені ұстайды, оны көтереді және ішеді.

ҚАБЫЛДАУЫ, ЗАТТЫҚ-ОЙЫНДЫҚ ІС-ӘРЕКЕТІ

  • Кеңістіктегі доптың қозғалысын бақылайды, пирамиданың сақиналарын шешеді.
  • Бет-әлпеттің көрінісін бөліп таниды (жылау, күлу)
  • Кітаптағы суреттерді қарайды.

ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУЫ

  • Қоршаған көптеген заттардың қолданылу аясын түсіне бастайды.
  • Ойыншықты алу үшін бір затты құрал ретінде пайдаланады.
  • Бірдей заттарды таңдайды.
  • Өзінің атын және қоршаған ортаның заттарының атауын біледі.
  • Айнадағы өзінің бейнесін таниды және атайды.
  • Бірден беске дейінгі дене мүшесін атайды.

СӨЙЛЕУ ТІЛІН ТҮСІНУІ

  • Бірнеше заттарды өтініш бойынша береді.
  • 2 минутқа дейін көрсеткен суретке қарайды.
  • Ауызша берілген нұсқау бойынша жануарлардың, ойыншықтардың және заттардың таныс бейнелерін көрсетеді.
  • Таныс суреттерді атаған кезде көрсетеді.
  • «Тиме» деген тыйым салуды түсінеді. 
  • Қарапайым сөздерді категориялары бойынша:  «тағам», «киім» еске түсіреді.

Екі жастан үш жасқа дейінгі БАЛАНЫҢ ҚАЛЫПТЫ ДАМУ КӨРСЕТКІШТЕРІ

ӘЛЕУМЕТТІК-ЭМОЦИОНАЛДЫҚ ДАМУЫ

  • Өзбетінше ойнайды, қиялын қосады.
  • Басқаларға ұнағанды қалайды; құрдастарына еліктейді.
  • Қарапайым топтық ойындарды ойнайды.

ЖАЛПЫ МОТОРИКА, ҚОЛДЫҢ МОТОРИКАСЫ

  • Жүгіруге үйренеді, аяқ ұшымен жүреді, бір аяғымен теп-теңдік сақтайды.
  • Шетіне отырып, төменгі сатыдан секіреді.
  • Жәшікті ашып, оның ішіндегі заттарды жан-жаққа лақтырады..
  • Құммен және батпақпен ойнайды.
  • Қақпақтарды ашады, қайшы қолданады.
  • Саусағымен бояйды.
  • Моншақтар жинайды.

КӨРУ-ҚОЗҒАЛЫС ТЕПЕ-ТЕҢДІГІ

  • Телефонның дөңгелегін саусақпен айналдырады, сызықтар сызады, қарапайы формаларды қайталайды.
  • Қайшылармен кеседі.
  • Үлгі бойынша қосу белгісін салады.

ҚАБЫЛДАУЫ, ЗАТТЫҚ-ОЙЫНДЫҚ ІС-ӘРЕКЕТІ

  • Суреттерді қарайды.
  • Пирамиданы сақиналарының үлкендігіне қарамастан шашады және жинайды.
  • Үлгі бойынша жұп суреттерді бөліп алады.

ПСИХИКАЛЫҚ ДАМУЫ

  • Қарапайым әңгімелерді тыңдайды.
  • Кейбір дерексіз сөздердің мағынасын түсінеді (үлкен-кіші, құрғақ-дымқыл және т.б.)
  • «Мынау не?» Сұрағын қояды.
  • Басқа адамның көзқарасын түсіне бастайды.
  • Абсурдты сұрақтарға «Жоқ» деп жауап береді. 
  • Көлем бойынша бастапқы түсініктері дами бастайды (көп-аз, толық-бос және т.б.)

СӨЙЛЕУ ТІЛІН ТҮСІНУІ

  • Сөздік қорының тез өсуі байқалады.
  • «Біз үйге келген кезде, мен ….» деген сияқты күрделі сөйлемдерді түсінеді.
  • «Сенің қолыңда не бар?» сұрағын түсінеді.
  • «Қалай?», «Не үшін?» сұрақтарының түсіндіруін тыңдайды.
  • «Бірінші қолымызды жуамыз, сосын түскі ас ішеміз» деген сияқты екі деңгейлі нұсқауды орындайды.